سلامتی

استراحت در میانه ی صبح سلامتی و بهره وری را بهبود می دهد | بیماری

 

کارشناسان پیشنهاد می کنن به جای برنامه هر روزتون که سر یه ساعت مشخص به سراغ ناهار خوردن می رید، کمی زودتر این برنامه رو شروع کنین تا انرژی، دقیق شدن و فوکوس کردن وانگیزه یتان بیشتر شه.

تحقیقی که در این مورد انجام شد نشون داد که استراحت کوتاه نسبت به استراحت دراز مدت یافته های بهتری داشته و باعث بهتر شدن سلامتی شده و رضایت شغلی رو زیاد می کنه.

امیلی هانتر و سیندی وو (از دانشگاهی در آمریکا) می گن: ما فهمیدیم وقتی ساعات بیشتری از زمان شروع شیفت کاری بدون استراحت میگذره، علائم بیشتری هم از ضعیف شدن سلامتی گزارش می شن.پس استراحت در باقی روز کمتر موثر به نظر می رسه. هانتر و همکارانش به نظر سنجی از کارمند بین سنین ۲۲ تا ۶۷ سال رو که پنج روز در هفته کار می کردن پرداخته و از اونا خواستن تا استراحتای خود در طول روز رو ثبت کنن.

استراحتی که به اون گفته شد (رسمی یا غیر رسمی) شامل استراحتی بود که با وظایف کاری در رابطه نبوده یا انتظار اون نمی رفت. از جمله استراحت واسه ناهار، نوشیدن قهوه، زدن ایمیل شخصی یا به کار گیری شبکه های اجتماعی. البته رفتن به دستشویی جزء این استراحت به حساب نمی اومد.

محققان هیچ دلایلی مبنی بر اینکه فعالیتای غیر کاری مثل رفتن به آشپزخانه واسه ریخته قهوه یا راه رفتن، مفیدتر باشن.

شما باید چیزی رو پیدا کنین که در زمان استراحت اونو انجام داده و استراحتتان بیشتر آرامش بخش شه. اینطوری بهتر بازیابی شده و قوی تر از همیشه به سرکار برمی گردید.

نظر سنجی از این کارمندان نشون داد وقتی استراحت بهتری داشته و چیزی که دوست داشتن رو در این زمان انجام دادن، انرژی، دقیق شدن و فوکوس کردن وانگیزه بهتری هم پیدا کردن و در آخر این کارمندان علائم کمتری از ضعف سلامتی مثل سردرد، فشار به چشم داشته و کمر دردشون کاهش پیدا کرده.

این مطلب به وسیله تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام جفت و جور شده. به کار گیری اون فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجازه

منبع : دکتر سلام

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *